mandag 9. januar 2012

Himmelsk lys!

Akkurat i det solstrålene kommer over åskanten treffer de frostrøyken og trærene som er dekket av rimfrost.  Og i et lite øyeblikk lager de en utrolig magisk stund.  Jeg trodde nesten ikke mine egne øyne for det var borte på et blunk igjen. Jeg har ikke laget solstråler i ettertid altså!
Tusen takk for alle hyggelige hilsner. Det ligger ingen dramatikk i det at jeg ikke har vært innom på en stund. Romjulen regnet bort og jeg tok hele 2 bilder (som ikke var bra engang) Etter nyttår begynte jeg i ny jobb. Selve arbeidstiden er like lang som før, men med 2 mil kortere reisevei. Men nå må jeg ta buss og da økes reisetiden fra 1 time til 3 timer pr dag. Og da blir jo fritiden kortet drastisk ned.

16 kommentarer:

Torunn sa...

Vakkert landskapsbilde Gry med herlig lys og skygge :) Gratulerer med ny jobb, hyggelig å "se" deg her igjen. Ha en fin kveld.

Irina sa...

Treasure photo. Amazing.
I hope you will find all you wanted with this new job. Though 3 hours travel sounds a bit too much(

Sissel sa...

Fantastisk!!

Liker utrolig godt måten du har fanget lyset på... Du får sitte klar med kameraet neste gang vi har fine og kalde dager i Bergen.

Fjällripan sa...

Fantastiskt vackert!! :)

Wenche sa...

Har savnet deg Gry. Godt de ikke var noe galt, skjønner godt det blir kortere dager med lengre reisevei...her har det også gått i ett - så har hatt lite tid til å kommentere noe særlig i det siste...sånn blir det iblant ;0) Nydelig bilde du har fanget, skulle ønske jeg så et slikt lys - virkelig vakkert, skjønner godt at du trodde du drømte :0) Kjekt å "se" deg igjen. Ha en fin uke :0)

Jill c",) sa...

For ei stemning du har fanget, kjente roen heilt hit på sunnmøre:))

Utrolig nydelig bilde:) Og en flott blogg!

Anne sa...

Dette tar jammen helt pusten fra meg også Gry :-) ja nesten er det slik at en kjenner på klumpen i halsen bare for at en får med seg slike øyeblikkk igjen og igjen. Se fargene, se solstrålene, mer vakkert enn dette kan det jammen ikke bli.

Nytt år, ny jobb, utfordringene ligger i der for deg, og av hele mit hjerte håper jeg du vil trivs og ikke minst blomstre. Lang reiserute var det ja, men håper du takler det på en måte også.

Varm Anneklem til deg en tidlig morgen.

RuneE sa...

Frem og tilbake er dobbelt så langt ...
Det ble lite bilder på noen og enhver av oss denne julen (men dette likte jeg nå) - vi får ta det igjen senere.

Takk for koselig kommentar - kan nå vinke over fjorden :-)

Anička sa...

Jag tycker om det :-)

Lasse sa...

Oj sååå vackert...Magiskt vackert !!!

Anita sa...

Sånne øyeblikk er virkelig magiske! Har vore heldig å oppleve slike, men kamera har jo sjølvsagt ikkje vore med... Kvar gong vert eg like irritert. Men då er det godt å tenke på eldstemann sine ord: "Mamma, du må huska å ta bilde med augena og så gjømma det i minnene dine!!" :-)Nydelig bilde!!

Wolfgang sa...

Like the tones, the light (these sunbeams!) and the atmosphere ... and I wish you a creative year 2012. Regards -Wolfgang

Håvard Flaatten sa...

Fantastisk lys og stemning :)

HansHB sa...

Nydelig!

Berit sa...

Tips til deg som virkelig har reisetid ifm jobb: LYDBØKER! Genialt, spør du meg! Bibliotekene låner ut gratis, og resultatet- hvis du treffer på riktig bok og oppleser, er at tida på bussen blir super fritid, og ikke "bortkasta" reisetid. Bloggen og bildene dine er ren nytelse!

Ida sa...

Utrolig vakkert!
Fantastisk lys!

Lykke til i ny jobb.
Håper at tiden strekker til...