torsdag 13. oktober 2011

Høstferie

First of all, thank you so much to Irina for awarding me! It means a lot to me comming from her.

I år ble det ikke full uke med høstferie og dagen i dag var første dag med fri. Men hva gjør vel det når det var regn og grått de første dagene og på min første fridag var det bare helt knallvær! Turen gikk til Steinkvanndalen på Kvamskogen ikke så langt fra Bergen. Det mest utrolige er egentlig at dette stedet ligger ca 1 times kjøretur hjemme i fra og jeg har aldri visst om dette turterrenget engang! Ungene ville heller være hjemme og spille PlayStation, men kryss i taket, de synes også det var en flott tur. Og grunnen til det var at de synes det var utfordrende å gå.  Det var elver som skulle krysses og steinete terreng. Helt opp i snøen kom vi!
Turen ble avsluttet med bål og cowboymat på stormkjøkken. Cowboymat = egg, bønner i tomatsaus med brødskiver. Det skulle ha vært bacon i tillegg men det glemte mor hjemme i hytten.
Nå håper jeg selvfølgelig at resten av høstferien blir like bra!

12 kommentarer:

Rune Olsen sa...

Flotte høstbilder fra fjellheimen.
Bål og cowboymat hører med på tur og man kan ikke glemme bacon...ajajaj:-)
Likte siste bilde aller best.

Rune Olsen

Christine sa...

Ja, her har du fått både høstbilder, vatn og te og med snø.

Sko gjerna fått tatt bilder av nattafrosten me har nå, men får ikkje tjangs når eg e på jobb då. Får se i mårå når eg komme hjem om der e litt frost ute fremdeles.

VALKYRIEN sa...

Du så vakkert dette var! Herlige farger på fjellet, og mot den nydelige himmelen blir det jo virkelig himmelsk! En virkelig perle du har oppdaget her!

Lasse sa...

Sååå otroligt vacker terräng och vackra bilder ! Ja det är ju en riktig pärla som Valkyrien skriver!

RuneE sa...

Du har nå tydeligvis fått nyte de fine dagene som var i årets ferie, både til fots og med kamera. Ta vare på dem!

Irene sa...

Nydelige høstbilder ... og jeg hadde ikke sagt nei om jeg fikk anledning til å bli med en tur som denne!

Ha en fin helg!

Ireneklemmer

Berit sa...

Åhh.. fiiine bilder!! Og flotte fjell! Her i øst er det stort sett bare runde "hauger"... De er jo høye nok, det er ikke det, men de flete har den samme kjedelige formen- mangler litt dramatikk, egentlig... Kos dere i helga!

Wenche sa...

Oy så vakkert, var en tur på Hamlagrø forrige helg. Kanskje jeg må ta meg en tur hit jeg også, dog jeg vet ikke helt hvor dette befinner seg. Ha en fortsatt god høstferie - og kos dere masse :0)

Anne sa...

For en fantastisk natur du vandrer i Gry, skal si her var skikkelig vakkert jente! hærlig :-)

Dårlig med avviklng av høstferie når sønnen har passert 18, liksom så mange andre planer han da sjø, og da blir det ikke så vi tar fri vi heller. En får benytte helgene så godt det går.

Kos dere videre på tur!

Anneklem.

Liv Elin sa...

Så flotte høstbilder ! Herlige farger og fine utsnitt !
Har ikek vært innom bloggen din tidligere , men liker godt stemningen du får frem i bildene dine ! Kommer nok garantert innom her igjen ! :)

Hilda R.B sa...

Nydelige bilder fra fjellturen.
Så fine farger og så fint det ble med blå himmel. NYDELIGE!

viking sa...

Som fader får jeg ta skylden for at du ikke kjente turområdet,men jeg kjente det ikke selv heller.Kvamskogen var for meg en kjedelig veistrekning som dyvåte mennesker subbet avgårde langs.