fredag 1. april 2011

Peter Nortug drar i fra!

Husker dere historien om minstemann som kom hjem fra skolen med et glass med krokus som han døpte "Peter Nortug" og VIP for "very impotant plant? Siden den gang har "Peter Nortug" virkelig reist ut i verden. Læreren hadde sagt at løken måtte være i kjøleskapet om natten. Og for første gang i historien så hører guttungen på læreren. Men huske på å ta den ut om morgenen.... Komme hjem trøtt fra jobb, åpne kjøleskapet for å lage middag for så å finne et glass med "Peter Nortug" var ikke så stor stas. Jeg kom til å huske på at engang på 90-tallet kjøpte jeg et minidrivhus som jeg skulle male blått. Det ble ikke særlig pent så hele prosjektet ble lagt på hyllen. Frem til nå - frem med grønnmalingen. Og vips "Peter Nortug" har fått egen kåk! Men ikke nok med det. Jeg er med i en fotokonkurranse på Hage.no og skulle inn for å sjekke om jeg kom videre (noe jeg gjorde med to bilder) så jeg at de ba leserene sende inn bilder om vårtegn. For å gjøre noe litt anderledes sendte jeg inn bildet med "Peter Nortug". Hage.no synes bildet og historien var så sjarmerende at de laget en liten sak på det! Se bare her: Vårtegn-Vip Men det stopper ikke her. Navnet forplikter så ut, ut! Det siste er Hage.no har spurt om de kan få bruke bildet som plakat på hagemessen på Lillestrøm neste helg!

8 kommentarer:

Bare bilder - Pictures only sa...

Så flott bilde Gry, og gratulerer med vel fortjent anerkjennelse. Koslig:)
Ha ei riktig god helg.
Berit.

Hans HB sa...

Så flott, gratulerer!
Ha en utmerket lørdag!

Marit -Tusenfryd sa...

Gratulerer!
Bildene dine er så fine så det er deg jammen vel unt at mange får se dem:)
Flott historie også.

Anne sa...

Ohoiiii Gry :-) så arti arti

Bildet var bare toppers, historien er rørende og det minidrivhuset var bare så lekkert i den litt slitne fargen grønn, nei dette likte jeg ja snuppa. Det er nesten så en skulle ønske at Petter selv har sett og hørt dette du.

Nå bare MÅ jeg klikke meg videre å lese hva hage.no skriver om saken :-)

Nyt lørdagskvelden kjære venn.

RuneE sa...

Den der slår skiens Petter Nor(tug) og ned!
Gratulerer med konkurransen!

VALKYRIEN sa...

Gratulerer med anerkjennelsen! Historien er jo kjempesøt! Og lykke til videre med konkurransen!

Irina sa...

Congrats! They definitely understand the art of photography so they choose the right person!
Peter Nortug's story sounds like drama, but with optimistic final.
Photo is great.

Kenneth Larsson sa...

Kanonfin bild! Gillar grönt så här efter vintern!

Ha en fin dag! :-)