onsdag 2. juni 2010

Dronningen på haugen!


Det var guttene som visste om måseberget med hekkende fugler, så de tok meg med en liten tur. Jeg hadde faktisk aldri sett et måsereir før! Men som de sa: "Mamma du må ha på deg hjelm og solbriller, for de angriper..!!!" Jeg ble litt skeptisk til hele turen da! Men så lenge du ikke så opp på fuglene som kom stupende mot deg ble det ikke FOR skummelt.

Etter en liten fotorunde, forlot vi stedet med alle reirene inntakte. Nå ligger denne hekkeplassen midt i et nytt boligfelt så de som bor der blir sikkert veldige glade for mange nye måsebarn....

11 kommentarer:

RuneE sa...

jeg ser at jeg må begynne å gå på jakt etter måser igjen :-) , men jeg tror aldri jeg har klart å få med et rede. nydelige egg!

Rune (Bildebloggen) sa...

Det var et nydelig bilde av måken i reiret sitt Gry! Hjelm kan være greit ja, hehe, de er hissige når man nærmer seg deres område.

Gry Offernes sa...

Så flotte bilder! Men jeg husker da jeg var yngre - måseegg var delikatesse! ...helt til vi fant et som var kommet for langt... :-(

tusen sa...

Fint måkebilde!

Christine sa...

Kjempefine bilder.

Irene sa...

Å så flotte bilder! Har aldri tenkt på å kikke etter måkereir ... risikosport det der! Men genialt med hjelm og briller!

Charlotte - FO² sa...

Oi, det hørtes skummelt ut!! Kjempe flotte bilder, og tøft med måka som ser ut til ha en flott krage på seg :)

Randi sa...

At du torte!!!
Jeg hater måsen som kommer stupende ned mot meg når jeg går etter veien.Heldigvis har det vært rolig i år.
Helt utrolig bilder du har fått tatt...

Ha en fin dag

webruci sa...

Hi Gry:)
beautiful pictures! It's so crispy and sharp with amazing colors...
Another one for my favorits.:)

ha en fin helg:)

Anne sa...

Kjempestilig Gry!!! snakke du om kongen på haugen, eller... dronninga helst kanskje, he he

Helt enormt!

Morten Pedersen sa...

ingen tvil om hvem som er sjefen her!