mandag 1. februar 2010

Skitur

Fra søndagens skitur i sol og vidunderlig puddersnø.
Med gårsdagens fine tur friskt i minne, hev jeg innpå middag i full fart etter jobb idag. Så var det å spenne på seg skiene og skynde seg ut i skogen før mørket. Det var skumring og grått, med snøvær i vente så kameraet fikk ligge hjemme i dag. Det ble rett og slett en herlig trimtur i rene julepostkortstemning. Uten andre til å tråkke løype før meg gikk det i akkurat passe fart i nedoverbakker. Akkurat slik at jeg rakk å ta noen dype knebøy noen gangen for å unngå å få snøtunge greiner i ansiktet!

På hjemturen kjente jeg skikkelig at jeg levde for å si det slik. Da var det begynt å skumre slik at konturene i bakken ble utvisket og vanskeligere å se humper når du kjørte utfor. Og når du da i tillegg får snødrev midt i fleisen - på en mandag ettermiddag. Kan det bli bedre?

8 kommentarer:

Mats Andersson sa...

Verkar som din dag var helt ok! :-)

Snygg bild också!

/Mats

Rune (Bildebloggen) sa...

Hørtes deilig ut :) Godt å komme seg avsted på tur, uten mål og mening, bare få leet seg litt. Artig det bildet ditt med spora ned fra toppen der :) Ha en avslappet og fin kveld.

Wenche sa...

Deilig med slike dagar. Å få slike dagar gjer at vi kan hente krefter til dei grå kjedelege kvardagane:-) Synest du er sprek som er rett ut på ski etter jobb:-) Fint bilde.

webruci sa...

Hi Gry:)
I'm happy to see you:)
I'm back, and thanks God, from the sunny Portugal:)

Your photo is amazing! I just would like to hang on the wall.

Hugs from Portugal.
Robert:)

Ninni sa...

Oj, skal si du er sprek! Liker best å se vinteren fra en varm stue når gradene kyrper ned mot -20 jeg ;) Flott bilde som viser de vakre kontrastene mellom lys og skygge som snøen gir, og det typsike blå og rosa lyset har du fått med også :)

Kcalpesh sa...

Awesome place and awesome photo! I'm loving it!!

Pixellicious Photos

Hege sa...

Høres ut som du har hatt en kjempefin skitur! Og nydelige bilde også!

Randi sa...

Høres ut som en herlig tur. Tenkte jeg skulle dra med meg bikkja og ski på tur i dag...men jeg ser jeg får ikke tid før jobb...så da blir den en tur langs sjøen istede. Så må jeg jo blogge...ting tar tid...hihihi