tirsdag 29. desember 2009

Rundskue

Når jeg skal på tur i skogen bak huset er det ett punkt på turen hvor jeg alltid stopper opp. Her kan jeg se milevis, om ikke i alle retninger så ihvertfall mot øst, vest og sør.

Jeg står sånn ca midt på Askøy, og mot øst ser jeg Rundemannen og Byfjellene i Bergen:


Mot vest ser jeg Sotra og Fjell kommune. Ja, fjellet heter Fjell. Vi er ikke så oppfinnsomme med navn på disse kanter. Det går mye i Storavann, Småvann, Nyskogen etc.....


I sør troner Lyderhorn. Lyderhorn ligger i Bergen Vest og er ett av de berømmelige 7 fjell som også Rundemannen er:


Nord er egentlig ingenting å skrive hjem om, men bare for ikke å utelate den himmelretningen:

Ingenting, bare skog så langt øyet ser. Men skyene minner meg i det minste om filmen "Nøtter til Askepott" Den siste scenen hvor de rir over sletten og med den nydelige musikken.

7 kommentarer:

webruci sa...

Ohhh Gry, this is so beautiful... I love place with mountains and rivers. you live in Paradise... even it is cold:)

With macro lens you will good:)
You welcome:)

Anne sa...

Jøsses å min for en natur du viser oss her Gry, jeg ser og ser og blir liksom ikke helt ferdig...

Rune (Bildebloggen) sa...

Det forstår jeg godt at du gjør, snakk om flott utsikt da, nydelige bilder Gry!

Alberto Oliver sa...

"Fjell is called fjell",, hehe, this time you realy made me smile. But norwegian words own their own beautiness per se, may sound even exotic for those who aren´t used with them. What Robert said is quite true, you live in such a wonderful place, no matter the season of the year.

Randi sa...

Storslagen og vakker natur rundt deg.
Skjønner godt at du finner mange vakre motiver her ja.

Ønsker deg ett godt nytt år...gleder meg til mange vakre bilder i året som kommer.

Charlotte - FO² sa...

Fy søren, fantastiske bilder. Nydelig natur og utsikt!! Jeg skulle gjerne sett slik flott natur litt oftere enn jeg gjør.

Hans HB sa...

Stilige naturbilder her inne!
Godt nytt år til deg og dine!!