mandag 28. desember 2009

Fantastisk!


I dag har jeg hatt en fantastisk tur i skogen rett bak huset. (Og dette er ingen by men et helt vanlig norsk byggefelt. Også kalt Romledalen av alle ting)



Den startet ikke så bra. Det var jeg, mistemann og en nabounge som startet turen. Akkurat da vi skulle til å gå inn i skogen ble vi overrasket av en snøstorm! Snø og vind kom som ut av en sekk. Ungene ba pent om å få gå hjem til oss og det sa jeg ja til. Jeg skulle bare opp på nærmeste haug for å.... ta et bilde selvfølgelig. Ungene kunne bare gå i forveien.



Da jeg kom opp på haugen sluttet uværet like plutselig som det hadde begynt.
Og jeg ble lokket lenger og lenger inn i skogen. Det var bare helt fantastisk. Jeg knipset vel egentlig mer enn jeg gikk!


Eneste grunnen til at jeg har kommet i hus igjen er at jeg sa til ungene at jeg kom hjem snart.



13 kommentarer:

webruci sa...

HI Gry:)
This is amazing! You live in a wonderful place, and your fotos is breath taking:)

I can help you with some advice, i had try beefor know this and I never done well, but I need an email! here is mine webrucini@gmail.com

Dagrun sa...

Så flotte bilder for et område du bor i! Skikkelig vintereventyr.

Anne sa...

Snakker du, som meg har du skogen nesten som nærmeste nabo, og er vi ikke heldige!! bare å ta skoene eller skiene fatt. Ja, ja, bor nå ikke så langt fra siviliasjonen noen av oss da, men vi har den lett tilgjengelig, og det er, og føles utrolig godt, ikke sant??

Har faktisk vært noen snøfnugg her i dag også, men det blir liksom så lite av det når det ramler ned på bakken jo. Var en tur på fjellet i går, og slettes ikke skiføre der nei. Faktisk ikke SÅ glad i å gå på ski jeg før det er tempratur og sol nåk til å nyte en appelsin, litt Kvick Lunch og brødskiver med brunost, he he Men den tiden kommer vel tidsnokk tenker jeg.

Gode dager nå ja, nyter alt som har med fri og gjøre jeg, og super de lungene full av frisk luft slik at jeg ennå noen måneder kan holde ut tørr sykehus luft. Inntar dagslys til hjernen og bare nyter hver eneste dag, så godt av det kjenner jeg.


Godt å lese at du også har gode dager. Unger, de bare MÅ jo få gjøre lit sm de selv vil også, hvis ikke blir det nok mest bare mas, og de forsurer for hele gjengen. Vet det, for har nok vært der jeg også. Dratt den sønnen fra orienterinsposten til den andre, så en til slutt går kun på adrenalin, ingen hensikt, ser det nå..., men om noen år går de frivillig sjø, og synes det er morro. Den ligger der, turgleden, inn med morsmjølka, he he

Kos deg i kvelden Gry.

Rune (Bildebloggen) sa...

Det første var virkelig noe for seg selv, snakker om storslått himmel, helt fantastisk å se! De andre var flotte vinterbilder som vitner om en fin tur :) Godt med naturen rett bak huset, man er priviligert som kan gå ut døra og rett i skogen :)

fotoboksen sa...

Jeg stemmer i med Rune, det første bildet er virkelig lekkert!
Med all snøen vi har fått er det julekortstemning nesten hvorenn man snur seg. Krysser fingrene for fint vær i morgen. I så fall skal jeg ta med kameraet på tur jeg også. :)

Randi sa...

wow...det øverste var helt ubeskrivelig vakkert...for en skue.
Vi er heldig som har så mye natur og ta av.
Håper du har herlige juledager.

AnneKa sa...

For noen flotte vinterbilder!!!!

Gallow sa...

My favorite photo is the first one. Great work.

Hege sa...

Jeg skjønner godt at du ble lokket inn i skogen ja! Og glad er jeg for det - for dette var bilder som var verdt å ta!

Det øverste var magisk!!!

Ha en kjempefin romjulsdag - og kos deg med familien!

Klem
Hege

Alberto Oliver sa...

All pictures are great as they are glimpses of the nice moments you spent. Certainly, the first one is quite overwhelming. It seems Norway never stops offering such extraordinary pictures like those of you.

SVada sa...

Helt sant -det var nydelige bilder, -også i hagebloggen din! Takk for kommentar i min blogg, jeg får se over nyttår hva jeg gjør :)

Alberto Medina Vieira sa...

Impresionante serie fotográfica. ¡Qué envidia de paisaje!

ElinSire sa...

Vakre bilder! Og særlig lyset i det første trollbinder meg helt.