tirsdag 2. juni 2009

Dagens fotorunde:

Noe av det som blomstrer akkurat nå:


Hvit klematis som blomstrer i morelltreet.


Kveldsduftende kaprifol!


Denne akeleien er mer lilla i virkeligheten. Men jeg likte fargen så godt på
bildet at jeg ikke ville endre på den. :)


"Vanlig sommerblomst!"

Nå midt i uken blir det ikke mye tid til hagearbeid. Uteplassene står på hodet fordi vi holder på å rense og deretter skal terrassen beises eller oljes. Det samme med utemøblene. Og inn i mellom så maler Gubben på vinduskarmer. Det skal nå bli godt når det er over.

Den oljen eller beisen vi hadde på terrassen forrige gang har vært god, så i fjor slapp vi dette. Ellers har jeg hvert år lagt på kne og oljet og oljet.

8 kommentarer:

Rune (Bildebloggen) sa...

Veldig fine blomsterbilder! Ja, stadig litt å finne på med hus og hage :)

BluesVox sa...

Such pretty and unusual flowers. Well unusual for here anyway lol. Thanks for sharing them.

Gamleheksa sa...

Flotte blomster!

Kjøp deg forlenger (skaft) så kan du stå oppreist og olje gulv. Det var en velsignelse....

Juni sa...

Nydelig den "vanlige" sommerblomsten.

Og mine kaprifolier er stadig ikke begynt å blomstre - knapt noen knopper heller, skjønt jeg ser at det er knopper, bare at de er så sørgelig små.

Ellea sa...

Kaprifol er ensbetydende med sommer for meg, fordi det var så masse villkaprifol på paradisøya der vi tilbrakte somrene da jeg var barn....

alvehagen sa...

Så vakre blomsterbilder! Her går vi fortsatt å venter på kaprifolen - men den som venter på noe godt..... :)

anne -moseplassen sa...

selv den vanligeste sommerblomst er en skatt :)
Kaprifolen synes jeg jeg kan dufte gjennom skjermen! flotte bilder :)

Miriam Elisabeth sa...

nydelige bilder!