onsdag 1. april 2009

Krokus spesial

Etter de siste dagers elendige vær, er vel det meste av årets krokusblomstring allerede historie.






Ett stort fugletrekk med gjess fløy rett over hodet mitt i dag da jeg var ute en liten rusletur. For en fart de har også - det er imponerende. Jeg husker jeg skrev en gang i hagedagboken (i "gamledager...") at før jeg så dem, hørte jeg lyden og trodde det var vår amerikanske nabo som snakket... Hun har fløyet tilbake til jonaiten og nå synes jeg de minnet mest om bergensere i snakketøyet!!!

1 kommentar:

Randines hageblogg sa...

Grøssende nydelige blålilla krokus!

Jeg husker ennå snakkesalige bergensere, selv 30 år senere.
Imidlertid synes jeg at Bergen er en flott by og jeg har en masse gode minner fra studietiden og livet på Askøy.

Gjess på vei er et fantastisk syn, jeg lurer alltid på hva de snakker om, men kanskje de bare er bergensere?