mandag 20. april 2009

Flowering tree

Posted by Picasa
A sort of Malus.

12 kommentarer:

آية مش هنا sa...

nice photos..
i like ur blog ..
go on
:)

Margaret Pangert sa...

This is gorgeous! The blossom is so in focus and the background is so muted. Perfect! I was curious to see what kind of tree a Malus was and was surprised to learn it's a crabapple. I've never seen the red dots before. Thanks for visiting my daffodils today! Margaret

Living White sa...

Dette var nok ett flott bilde.

Ja jeg tenkte på det i går hva naboene måtte tro, ser kanskje litt småpussig opp med en båt som kjører opptil husveggen og ei dame som står med norske flagg på terassen og hopper:) MEN artig var det i går, det skal være sikkert.

Ninni sa...

Ååå, så nydelig Gry! Jeg så med en gang for meg at dette kan bli til en fin akvarell :) Så jeg må bare spørre deg om jeg kan lagre bildet og kanskje bruke det som inspirasjon til et bilde en eller annen gang jeg kommer igjen med maling igjen? Jeg driver kun på hobbybasis :)

xplorer sa...

If you look closely the flower is not very sharp.Maybe due to the effect of using a bigger aperture for the background blurring.give and take

Margaret Pangert sa...

Hi Explorer, the blossom looks so crystalline-clear and pure to me (see the droplets of moisture?). Maybe a couple of the petals in the back appear to be moving? I love that combination of green and pink, the colors of the heart chakra, acceptance, empathy. Well, thanks for the pointers.

Svein sa...

Ganske enkelt PENT.

Tunes Photo sa...

Takk/Thank you Ninni, Margaret og Svein! xplorer have a point. Actually I have an image which is sharper. But also as xplorer said it`s give and take. I thought the sharper photo lost the softness and I prefer this one.

Tunes Photo sa...

Det er helt i orden at du lagrer bildet Ninni. Bare hyggelig at du liker det!

Stephen Baird sa...

all your photos are excelent.
nikonsniper

kerstins blogg sa...

vackra bilder

A Soothsayer sa...

Beautiful detail on the flowers!! Very soothing.