mandag 30. mars 2009

Jordarbeid

Forskalingen på nymuren har jeg revet, jord fyllt i og blandet med kugjødselkompost og skjellsand. Hekkeplantene har jeg også plantet :) Jeg var litt i tvil om jeg skulle vanne dem siden det var så kaldt, men jeg fant ut at såpass tåler de.

Gubben la frem jorden til meg før han reiste. Han er flink til å stable det skal han ha.

Eldstemann har fått omgangssyke, så det er ikke så greit. Mye vask av sengetøy....

Dette så jeg i går:

Regnbue rundt solen. Det var klar blå himmel, så et hemmelig værtegn? Dette var jo i går, så dersom det er et værtegn har jeg fått svaret... Regn, regn og vind.

7 kommentarer:

Juni sa...

Er muren allerede ferdig?
Skal si det går unna.

Omgangsyke er noe dritt, for å si det slik. Håper han blir fort god igjen og at dere andre slipper unna.

Gry sa...

Muren er ikke ferdig, dette var nye 3-4 meter som jeg kunne fylle i...... Jeg har ett lite håp om at hele muren skal være ferdig før sommeren er over.

Ellea sa...

Du slette tid så produktiv du er da! Da jeg så bildet av alle jordsekkene kjente jeg at det begynte å klø i "plantenyebed" fingrene mine:-)

Randines hageblogg sa...

Flott bilde av regnbuen rundt solen, du er flink til å fange øyeblikkene...

God bedring til gutten og morens arbeid med sengetøyskift!

Ellea sa...

.....og så glemte jeg helt å sukke henrykt over regnbuen din!......

Mari sa...

Flink du er :) Skal bli artig å følge framover. Har brukt den jorda når jeg har sådd i vår og det er ordentlig kvalitetjord! Fluffy og god å jobbe med og det ser ut som plantene liker den bedre enn den vanlige plantasjejorda jeg har brukt tidligere i mangel på annet :)

Gry sa...

Der sa du det Mari, den var virkelig fluffy. Men jeg merket meg at de har en litt sjult prisøkning. Tidligere fikk du 3 stk 50 liters sekker for kr 100,- I år er sekkene på 45 l...