lørdag 14. mars 2009

Hageliv i mars

Sol, vindsille og varmegrader og ikke minst en fridag, det var bare å smøre seg inn med solkrem og komme seg ut. Jeg kjenner at selv med solfaktor 30 så er jeg rød og varm i kinnene, så det er nok temmelig lenge siden denne kroppen har sett så veldig mye til solen det siste halve året....

Det ble selvfølgelig start for seriøst hagearbeid, ikke bare dille rundt og flytte på noe i ny og ne. Timene gikk, og mye ble gjort.

Jeg fikk meg også en skikkelig støkk. Jeg hadde ordnet opp i villnisset i ett av bedene. Etter en pause hvor jeg varmet skillingsboller til ungene gikk jeg tilbake for å starte opp igjen med opprenskningen. Jeg skrek høyt da noe stort svart hoppet frem. Det var en katt som hadde funnet frem til der det var ryddig og pent! Den var i hagen hele dagen og rett og slett spionerte på meg! Jeg tror det var rislingen i gamle staudestenger som interesserte den.


Mer dyreliv: fuglehotellet og de andre fulgehusene ble hengt opp. Det er til pynt, jeg regner ikke med at noen vil bo i denne fuglebyen her!



Har dere sett,toppetasjen eller dersom vi er litt fine på det - the penthouse er allerede opptatt!

Til slutt en selvsådd akeleie, jeg synes den hadde så fin grønnfarge i solen


På grunn av at det nå blir mer og mer hagestoff her :) så har jeg laget min egen fotoblogg
for turer i skog og mark. Lenke ligger i sidefeltet øverst til høyre.

4 kommentarer:

Lyst på livet sa...

Ja, det er herlig og endelig kunne starte våronna :-)

God søndag!
Torunn

Juni sa...

Så deilig å kunne komme igang med hagearbeidet!
Jeg har fundert på om det ikke er tiden for det her også.
Første dag med litt sol nå så er jeg i gang.

Linnemi sa...

Solfaktor ? *rystet*

Jeg var ute og dillet mellom nyskudd igår, jeg også. Deilig med vårfølelse. :-)

Gry sa...

Solen er sterk her ute....