søndag 8. februar 2009

Vinterland



På tur til Dronningen. Det er ikke så mye snø i terrenget, men jeg gikk på en skogsvei og det var såpass med snø at jeg kunne ha gått på ski. Nå fikk jeg meg en bra trimtur istedet. Da jeg startet tenkte jeg at egentlig er det mye kjekkere å gå når det ikke er snø, for da er det så mye mer å se på. Nå dekker jo denne snøen det meste.


Men så oppdaget jeg alle de små kunstverkene som henger på trærene laget av snø og is. Dermed var turen reddet!



Det var kaldt til og begynne med men det ble varmere og varmere. Til slutt var det rene påskeværet og hansker og pannebånd måtte av. Det ble en lang tur også, jeg var borte i ca 2,5 timer. Det ble 10 min i solveggen hjemme også før jeg gikk inn.


En hund?

Jeg sliter med å få nærbilder skarpe, så jeg gleder meg til ett skikkelg kamera.

Det var lite folk, og dermed blir det spennende å gå slik alene inne i skogen. Tenk om jeg ville være så heldig å treffe på ett dyr? Hjort, hare, ekorn, rev hva som helst egentlig. Nå har vi verken gaupe, bjørn eller ulv, så det er bare "kose" spennende.

Det minner om "motivet som forsvant" I går ettermiddag gikk jeg en tur langs veien. Det er ingenting spennende å se der, det var mest for å lufte hodet etter jobbuken. Men kameraet hadde jeg med i lommen. Og plutselig - det artige motivet. Det var to skjærer som hoppet etter hverandre på tvers av veien. Det artige var at dette skjedde i ett overgangsfelt for fotgjengere! Men før jeg fikk kameratet opp av lommen så kom det en bil og dermed var motivet borte.

3 kommentarer:

Mete sa...

Flotte bilder fra en deilig tur, så det ut til!
Kos deg resten av helga!

Ivo Serentha and Friends sa...

Greetings from Italy,good luck Marlow

lavendel mio sa...

Heerlige vinterbilder:)
Ønsker meg et sikkelig kamera jeg også,for jeg elsker å ta bilder:)

Ha en nydelig søndag,klem:)