mandag 23. februar 2009

Det våres!


Fikenentreet/busken min som jeg glemte igjen ute i høst og som frøs fast, begynner nå å komme med blader.

Så mildt og fint det har vært i dag. Våren føles nær..... Det var en fin kosestund å rusle rundt i hagen etter jobb. Jeg kom hjem med hodepine, men luft og en rolig stund ute hjalp godt på.

Den hjemmeværende har hatt hagearbeid i dag, rydding, rake løv og beskjære frukttrær. I morgen har han fått lov til å ta de eldste grenene av Compassion rosen.



Den hvite trepeonen. (ser nesten ut som små reker)



Frøken Bustenskjold. Hun har vel ingenting med våren å gjøre, heller tvert i mot. Men jeg synes hun var litt tøff med gresstrå i håret. (en avblomstret lavendel)

3 kommentarer:

Mete sa...

Så ualminnelig deilige vårtegn der, du! Flotte bilder, og headingbildet ditt formelig lukter det vår av - vått og deilig skog!

Juni sa...

Har virkelig trepeonen din kommet sååå langt?
Her er det ingenting som tyder på noen snev av knoppdannelse på dem ennå. Vi har fremdeles litt snø. så jeg må nok vente litt med vårryddingen også.
Men det skal bli godt å komme igang ute nå.

Anne på Moseplassen sa...

sukk, jeg tror jeg må gå i bloggdekning i en mnd jeg. Her er det rekordmengder med snø....