lørdag 6. desember 2008

Tilstandsrapport



Det har vært en nydelig dag med strålende sol den lille stunden den er oppe nå på disse tider. Det er første vinteren utendørs for oliven- og laubærtreet. De kan vel neppe kalles trær men ordene høres liksom ikke sammen som olivenbusk eller laubærbusk. Oliventreet får skjoldlus når jeg har det inne om vinteren så derfor er det kastet ut. Laubærtreet er rett og slett blitt for stort.

Det har vært kaldt i noen perioder så jeg måtte sjekke i dag hvordan det stod til. Begge to har klart seg helt fint hittil. Jeg hadde med meg fotoapparatet ut og slik ser det ut i hagen nå:



Bonica 82 som har overlevd frosten




Asparges




Drivved



Luftløk



Frøstand av klematis.

Ingen tvil om at her bor det gutter:



Vannbombe. Umulig å finne i dette bedet om sommeren, men har nå dukket opp igjen.



Lego - Bionicle



King Arthur was here

Og så skulle jeg selvfølgelig ha funnet ut hvordan jeg får bildene ved siden av hverandre....

3 kommentarer:

hildeG sa...

Fine bilder!
Søk på blogging-rommet i forumet - der ligger det en oppskrift på hvordan du gjør det. Jeg er ingen kløpper, så jeg skal ikke prøve å forklare det.

TurboLotte sa...

Stilig å se at det ikke bare er jeg som har plastleker som vokser i beddene.

Prøv å laste ned photo scape. Gratisprogram som lar deg lage siden som i et word dokument, så publisere det derifra. Gir mye mer frihet.
Tuddelluuuu!!

Gry sa...

Takk begge to.
Jeg har lastet ned Photoscape,så er det bare å sette av tid til å fordype seg. Det ser spennende ut ihvertfall.