søndag 7. desember 2008

Savnet

Etter middagen i dag, var det endelig fred i heimen etter at 6 gutter hadde lekt Star Wars krig i timevis. Da datt det plutselig inn i hodet mitt. Hvor er fikentreet mitt??? Jeg kunne ikke huske å ha sett det på lenge, og det skulle absolutt ha vært tatt inn.

Jeg var to runder rundt hagen uten at jeg fant noe. Merkelig. Hadde jeg satt det bort i pensjon da vi var på sommerferie? Jeg fant ut at det ikke var så sansynlig men det satt meg på sporet av noe. Det var jo så varmt i sommer så det var ikke umulig at jeg hadde tatt det ut av potten for så å la det stå i et bed når vi var borte. Men hvor? Nå var det begynt å bli mørkt også, men jeg startet borte med laubærtreet for de to plantene har alltid fulgt hverandre. Og ganske riktig der var det! Så var det å finne spade og hansker i den mørke boden, men det gikk det også. Men neste problem var jo selvfølgelig at det er tele i jorden nå. Vi er ikke vant til det her på disse kanter, men det har vært kaldt i de siste.

Det så ut til å ha det bra enn så lenge. Og det er ikke annet å gjøre enn å vente på mildvær. Med julen rett rundt hjørnet så ordner det seg nok. Her er julestemning øsende regn og vind som pisker mot vinduet.....

2 kommentarer:

Juni sa...

Det var godt du fant treet ditt, ellers hadde det sikkert vært vanskelig å få fred for tanken på hvor det kunne være. Håper det klarer kuldeperioden.
Fin blogg du har.

Gry sa...

Takk skal du ha!