mandag 8. desember 2008

Kortslutning

Stemningen i går kveld var heller litt amper. Ungene ville ikke/fikk ikke sove, og snek seg inn på hverandres rom og i det hele tatt. For å få en slutt på det delte jeg dem, en i hver etasje slik at jeg hadde mer kontroll. For å ha noe å gjøre hadde minstemann funnet en defekt lampe, og for å være hjelpsom skulle han ordne den.... Han oppdaget feilen men han skjønte ikke at det ikke bare var nok å oppdage den, feilen må også utbedres. Så han satte støpselet i veggen og BOFF. Mørkt!

Lommelykt hadde jeg ikke for hånden, stearinlys er heller ikke aktuelt for jeg må helt ut for å komme til sikringsskapet. Men heldigvis jeg er ganske god på å finne frem i mørket.

Minstemann ble temmelig redd for han trodde han hadde ødelagt strømmen for godt stakkar. Han ble så skremt at han gikk og fant seg en lommelykt som han stakk under hodeputen sånn i tilfelle det skulle begynne å lyne og stømmen gå igjen.

Og utrolig nok, lommelykten kom til nytte før natten var omme! Etter at jeg hadde gått til sengs sa det jammen BOFF en gang til. Og da må jeg jo innrømme at jeg sa noen heller mindre pene ord. Jeg trodde det var ungene som hadde stått opp igjen. Broren f.eks kan godt være troendes til å forsøke samme eksperiment. Men begge to var helt uskyldige der de lå å sov.

Julestemningen som jeg skrev om i forrige innlegg har kommet (les: regn, regn i bøtter og spann)Dette har jeg også opplevd før. Og i motsetning til første gang hvor jeg brukte en hel dag på å finne ut hva det kunne være + tilkalle 2/3 av slekten var det nå bare å kle på seg for å gå ut i styggeværet midt på natten for å nappe støpslene ut av julelysene!!! Jeg har en mann som ikke er bergenser men som likevel burde skjønne at elektriske støpsler må tildekkes i dette klimaet...

Nå er hagen mørkelagt, og det er en smule utrivelig uten lys. Men det er mørkt ute når jeg går på jobb og mørkt når jeg kommer hjem, så det kommer til å forbli slik til helgen ihvertfall.

Det var nå flaks at jeg hørte det, jeg tenker på fryseren som er full av mat både til jul- og nyttårsaften..

Og min mann - han står ikke høyt i kurs...!

1 kommentar:

Ellea sa...

Skrekkelig irriterende det der! Jeg opplevde i en ukes tid at sikringen som går til drivhuset stadig gikk. Da jeg kom hjem fra tur i forrige uke var temperaturen -2,9 der inne! Heldigvis fant jeg etterhvert ut at det var overbelastning og nu går alt så meget bedre.......

Menn må finne seg i å stå lavt i kurs en stund etter noe sånt:-)