tirsdag 9. desember 2008

Glassert


Mildværet kom jo så til de grader søndag kveld, og dermed øynet jeg muligheten til å få berget fikentreet mitt. Men som så ofte her på disse kanter - variasjon i været er det ofte nok. Øs pøs hele dagen i går, men så i løpet av ganske så kort til om ettermiddagen frøs det til igjen. Og med all den nedbøren som hadde vært betyr det bare en ting - glasserte veier. Fort som det skjedde er det ikke en støbil som har sjanse til å rekke over alt (heller ikke til i dag skulle det vise seg) Det er vel ikke politisk korrekt å si det, men da var jeg veldig glad jeg hadde piggdekk på bilen.

Men det var noen som ikke har piggdekk. Ungene hadde syklet ut tidligere på ettermiddagen da det fremdeles regnet, men da de skulle hjem var det altså glasserte veier. Jeg fikk en telefon fra en snufsende unge som hadde falt av sykkelen 3 ganger og ba så pent om å bli hentet. Da jeg sa han kunne trille sykkelen ble han helt forbauset. Det kunne han jo! Men, selvfølgelig - mor rykket likevel ut.

Jeg bekymrer meg ikke over plantene (bortsett fra fikentreet og laubærtreet ) det som ikke tåler dette klimaet har omkommet forlenge siden!

1 kommentar:

Randines hageblogg sa...

Det er en utfordring å bo på Vestlandet om vinteren, her var det også glassert i morges og regnet ut på dagen.

Håper du får reddet Fikentreet og Laurbærtreet, vi pleier ellers ikke ha så mye vinter før jul på mine trakter.