mandag 1. desember 2008

Endelig desember

Jeg har i mange år hørt og lest om den travle tiden i desember, og trodd det selv også. Men nå har jeg tenkt meg godt om..... og kommet til at desember for meg faktisk er årets nest roligste måned bare slått av juli! Travlest er uten tvil august og september med skolestart, foreldremøter- og samtaler, oppstart av fritidsaktiviteter og fotballkamper som starter så altfor tidlig når du er i jobb.

Nå er ungene våre bare med på 1 etter-skoleaktivitet hver, men mye kjøring blir det likevel. Men i desember stilner alt av, idrettskole og fotballtrening tar pause til over nyttår. Ikke en eneste fotballkamp i sikte på aldri så lang tid.

Ungene skal sikkert på hver sin skoleavslutning, men pytt pytt. Og kakebaking, presangkjøping, pynting av hus etc etc det har du ikke tidsfrist på. Bortsett fra at det skal være ferdig før den 24. selvfølgelig. Men det jeg mener er at den slags ikke skulle ha vært ferdig helst 20 min FØR du har kommet hjem fra jobb. Du slipper tidsklemmen, er det ikke det de kaller det på fint?

Ungene venter ihvertfall spent på desember og adventskalender. Egentlig er de blitt så store at de tror ikke på nissen. Ihvertfall ikke den som kommer julaften. Nesten. Men tenk om....

Minstemann satte derfor frem melk, pepperkake og en hilsen til nissen i går kveld i håp om at nissen skjønte at her bor noen snille gutter som fortjener noe i kalenderen.

Ingen kommentarer: