søndag 23. november 2008

Vinterdag

Sol, snø og kuldegrader. En rosegren pryder salongbordet og minner meg om at det bare er en måned til solen snur! Det var minstemann som "reddet" den før kulden satte inn, og det er jeg glad for. Det er en helt vanlig "Bonica 82" men det er min første rose, eller rettere sagt min første plante overhodet så jeg er glad i den.

Jeg holder på å lese til eksamen så jeg har ikke satt min fot utendørs i dag. Dvs jeg skulle til å skrive det her da jeg kom på at jeg hadde potteskjulere ute i kulden som IKKE vil tåle frost. Så da var det ut i full fart - med ny neglelakk og i flipp flopper i snøen. Mørkt er det også ute, pottene ble reddet - nå står de til tining på kjøkkenet, for jeg fikk ikke innholdet ut.... Men jeg sa noen stygge ord der ute. For selvfølgelig - flipp flopp og snø er ingen god kombinasjon.

At jeg skal ha eksamen i desember er selvfølgelg nøye planlagt. Heller det enn at jeg må sitte hele våren å lese og tenke på alt jeg heller ville ha gjort i hagen.

I morgen er det tur til Oslo på kurs. En av guttene spurte hvorfor jeg reiste til Oslo hele tiden. Jeg forklarte at skolen min lå der. En på 9 år har sine oppfatninger om skole, så han sa med vanntro i stemmen: "skal du til Oslo for - INGENTING?"

Ingen kommentarer: