fredag 28. november 2008

På date?

Jeg fortalte i et av de forrige innleggene at jeg for tiden går på kurs. En del av pensum er forskjellige mennesketyper og personlighetstester som blir brukt i bedrifter o.l

For noen uker siden var jeg inne på en helt alminnelig nettavis og der var en lenke til en personlighetstest du kunne ta – helt gratis. Jeg tenkte at det var midt i blinken for meg nå som jeg leste om denslags likevel. Så jeg fyllte ut så godt jeg kunne. På ære og samvittighet altså. Jeg pyntet ikke på alderen engang.....

Det var mange spørsmål også – og først helt på slutten – like ved sendknappen, stod det at dette var for å finne partnere som matcher!!! Jeg skvatt skikkelig til, for det var absolutt ikke i mine tanker at gubben skulle skiftes ut! Jeg trykket derfor IKKE på sendknappen, men skyndet meg ut fra den siden.

Og så glemte jeg hele greien selvfølgelig. Helt til jeg i går skulle inn å sjekke hotmailen min som jeg kun har som reserve. Der var det ikke mindre enn 28 nye meldinger. Nå blir denne e-mailadressen nesten ikke brukt. Ikke får jeg Spam der, og det er kun mine to søsken som sender julegaveønsker dit. Og med 28 meldinger lurte jeg på hva som var skjedd.

Øynene ble store da jeg skjønte at det var dette datingbyrået som hadde sendt meg «matcher»! Først tenkte jeg på å bare slette dem uåpnet. Det jeg var litt redd for var jo at jeg var blitt tilskrevet av enkeltpersoner. Men nysgjerrigheten tok overhånd! Det viste seg at de sendte ut bilder med beskrivelse av 6-9 menn hver 3. dag og så var det opp til meg om jeg ville ta kontakt eller ikke.

Nå skal ikke jeg henge ut disse mennene for det virket som om de seriøst ønsket seg kontakt med rette personen. Men hvor seriøst dette byrået er stiller jeg meg litt mer tvilende til. Det var ikke gått mange dagene før det var de samme mannfolkene som ble sendt ut pånytt. (Men det kan jo selvfølgelig være at jeg ikke var så lett å finne match til....) Alderen var en annen ting. Jeg hadde oppgitt alderen min til 44 men det var kun en av dem som var interessert i å treffe noen over 40! Et par av dem kunne riktignok strekke seg til 41 som den ytterste grense. Ingen lett match altså.

P.S:
Til de av dere som kjenner meg i "den virkelige verden" - jeg tror ikke min mann vil se humoren i dette......

4 kommentarer:

Linnemi sa...

Ja, nå fikk jeg meg virkelig en god latter! :) La oss håpe gemalen ikke kjenner adressen hit.

Jeg rotet meg inn på et slikt sted en gang, jeg også, men nå er jeg eneboer, da. Artig med personlighetstest, og artig med matchinger. Mange sammenfalt, men av en eller annen merkelig (?) grunn var kommunikasjon det som falt ugunstigst ut. Jeg prøvde meg på en date med en noenlunde lokal herremann som matchet på mye, men det viste seg å være en psykiater med bipolar lidelse, som der og da var i bunnivå. ;) Det ble med det....
Jeg har prøvd å melde meg ut og bort, men de sender fremdeles informasjon og matcher til meg. Og som deg - det er heldigvis hotmailadressen de bruker, så jeg trenger ikke gå inn og slette så altfor ofte.

Gry sa...

Jeg fikk med en lenke hvor jeg kunne avbestille disse mailene, og det har jeg også gjort. Det er sikkert et sted du også kan avbestille, tenk om du hadde truffet blink med daten din.....

Linnemi sa...

Uff, ja. :D

Gry sa...

Apropos dating. Ifølge sjefen burde vi jo være mer aktive både her og der. Så derfor har jeg også registrert meg på Facebook og Habbo. Det siste er et interaktivt samfunn for unger, og jeg registrerte meg bare for å se hva sønnen i huset driver med :-)

På Facebook har jeg låst profilen slik at det bare de jeg har registrert som venner som kommer inn på siden. Andre kan kun se et bilde.

Men likevel, idag måtte jeg slette en heller ubehagelig mail jeg har fått tilsendt. Det var en 34-årig lærer fra Algerie som ville gifte seg.....

Nå er jeg sikkert ikke den eneste som har fått meldingen, men likevel... Det gir en litt ubehagelig påminnelse om hvor desperate folk i andre deler av verden kan være. Og hvor utrolig godt de fleste her i landet har det.